לארגן תערוכה מצליחה בקלי קלות
תערוכת משחקי הכס שתתקיים בחול המועד פסח בשבוע הבא, היא התערוכה הכי פופולרית בישראל בעשור האחרון,
עוד לפני השואו והגוד טיים האמיתיים שלה. מוסר השכל- פופולריות, מקוריות ותזמון נכון הם המצרכים הדרושים לרקיחת תערוכה מנצחת.
חברת הטלוויזיה HBO צברה לעצמה מיליוני אוהדים ברחבי העולם בעקבות הצלחתה המסחררת של הסדרה “משחקי הכס”. הדמויות מרחבי ממלכת
ווסטרוז שהפכו לאייקון נחשק, יהפכו בחול המועד הקרוב (2015) לתצוגה מרהיבה של תלבושות הדמויות, מיצגים המדמים סצנות מפורסמות
מן הסדרה (האם נצפה שוב ב”חתונת הדמים”?), מודל החומה הצפונית וכמובן- כס הברזל המרשים. הכרטיסים לכל ארבעת ימי התערוכה
אזלו תוך מספר ימים, הרבה לפני שהמארגנים הספיקו להגיד”וואלאר מורגוליס”. מה באמת עומד מאחורי ההצלחה של התערוכה וכיצד ניתן לדמות הצלחה שכזו?
אמנם התקציב לתערוכה שלכם נמוך יותר מזה של HBO, אך אין זה אומר שלא תוכלו להרוויח. גם חברת HBO בכבודה ובעצמה מקיימת את התערוכה
על מנת לבצע בה מכירות ורווח בסופו של דבר. לכן, אפשרו לקהל להצטלם, ליהנות ממכירת מוצרים מיוחדים וכד’. הקהל מחפש אחר עניין חדש.
עניינו אותו בהפקה מסקרנת, שלבו מידע משלהב על כל מה שמעניין בתערוכה ועצבו אותה לפי הכללים שלכם בלבד.
לקהל אין טעם לבקר בתערוכת אופנה למשל, שבה עשרות בובות ראווה ילבשו ג’ינס ויונחו בביזאריות זו לצד זו. חברות אופנה רבות השתמשו בעבר
במקוריות רבה בשחקנים סטטיים כבובות, נושאים תגים עם שמות פריטי הלבוש שעליהם. הרעיון יצר באזז ויראלי מסחרר שהעלה משמעותית
את המכירות תוך 24 שעות בלבד מיום התערוכה.
“משחקי הכס” לא סתם מגיעה לבקר את הקהל הישראלי (ולפניו את האירופאי), היא יוצאת בהשקת העונה החדשה של הסדרה. גם התערוכה שלכם
תהיה אפקטיבית יותר, אם תיערך בסמוך לאירוע קרוב מכיוון שסקרנות הקהל גוברת באופן אוטומטי.
למשל, אם אתם חברת עיצוב מטבחים, תוכלו להפיק תערוכה בסמוך לחג שכוללת חדרים שמעוצבים כמטבחים מתקופות שונות,
להעמיד מטבח מיוחד בו יבשל שף אמיתי לעיני המבקרים ולהפעיל חנות מוצרים למכירה. הגבול נמתח היכן שהיצירתיות שלכם נגמרת.